Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

Kita perlu menangis....

Written by Najibah Mustaffa on 1:10 PM

Melangkah ke takah usia 26 ini bukan semudah disangka rupanya. Doa saya kepada Allah agar sentiasa dimudahkan urusan hidup kini diuji.

Kadang-kadang, DIA memberi tanpa sempat kita menadah tangan memohon, dan kadang-kadang DIA memberi lebih daripada apa yang kita pinta..dan kadang-kadang juga, DIA menguji terlebih dahulu, sebelum diberi apa yang dipinta.

Subhanallah.

Dan kini, saya benar-benar diuji. Selain ujian kesihatan, ujian kerjaya juga sering membuat saya di persimpangan.

Buntu. Kadang-kadang terasa kuat untuk menempuh semua ini. Dan acapkali saya tewas pada perasaan sendiri.

Saya mencari-cari 'najibah' yang dulu. Yang kuat semangat, yang dapat menepis segala ujian. Tapi, saya gagal.

Buat sahabat-sahabat dan insan yang dekat di hati, saya mohon maaf andaikata 'cerita-cerita' tension dan stress saya agak muak terdengar di telinga. Saya hanya sekadar ingin berkongsi, dengan mereka yang saya percayai. Bukan niat untuk menambah beban orang lain, cuma untuk meredakan sedikit tekanan.

Apapun, saya sedar. Kekuatan itu perlu saya cari gali dalam diri. Pesan kak muna, "Awak perlu menangis untuk melangkah ke satu lagi level dalam hidup.."

Berikan saya masa untuk memanggil pulang semangat yang hilang.

Doakan saya.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 0 comments: Responses to “ Kita perlu menangis.... ”

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar