Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

I was MC yesterday

Written by Najibah Mustaffa on 1:43 PM

" Abis la, dah start alahan. Nanti nak balik kuantan pun abang kena datang ambik. " Respons abang bila saya cakap saya MC, sebab pening kepala dan loya yang tidak membolehkan saya untuk drive ke ofis. Kali ini, bertambah lagi 2 jenis ubat untuk ditelan. 1 ubat untuk pening dan muntah (dah ada 2 jenis dari 2 klinik berlainan) dan tablet calcium. Saya sengaja minta calcium sebab saya alah pada susu. Bau pun tak boleh.

Huhu, saya berdoa alahan ini tak teruk. Hari ni, kepala masih pusing, kalau tak kerana saya perlu menemuduga calon untuk new recruitment jam 9 pagi ini, dan ada meeting penting yang perlu dihadiri, confirm saya sambung MC. Semalam pun nurse siap tanya, nak MC berapa hari. Apakan daya, saya masih seorang 'acting manager' (tak best ponnnn..).

Ya Allah, jadikanlah sakit ini penebus dosa.

SMS tazkirah abang malam tadi (qadha' usrah online kami yang dah beberapa malam takde...)

" Ish, camne nak jadi isteri pejuang ni? Srikandi dulu siap baling batu bila suami balik dari perang sebab sangka larikan diri, nasib baik Rasulullah membenarkan tindakan sahabat..."

Aduss..terasanya! Terlalu jauh nak sampai maqam tu. Aku insan dalam perubahan, terlalu jauh dari kesempurnaan.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 4 comments: Responses to “ I was MC yesterday ”

  2. By paracetamol on November 21, 2008 at 12:36 PM

    baby jgn nakal2..nnt aunty babap kang..<< kak bah, tolg smpikan msg nur ni utk org lam peot tu eh >>

  3. By Anonymous on November 21, 2008 at 4:03 PM

    Ganasnya antie sars tu, cemna nak menang gadis melayu nih,hehe

  4. By Unknown on November 22, 2008 at 6:44 PM

    salam

    kak jibah

    tahniah yer

  5. By Unknown on November 23, 2008 at 11:37 PM

    kak najibah, tahniah..moga dapat membentuk keluarga yang diberkati, menjadi isteri yang kurrta a'yun dan dikurniakan anak yang akan menjadi pemimpin, mengajak kearah ketakwaan..

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar