Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

Visit &Terminal Satay Zul

Written by Najibah Mustaffa on 9:46 PM

Assalamualaikum

Minggu ni agak sibuk dengan urusan di kolej, ditambah lagi dengan siri sakit belakang, lenguh kaki dan macam-macam rasa di bulan ke-6 pregnancy ni. Menjalani hari-hari yang penat. Urusan rumahtangga pula terasa kurang sempurna. Tiada mood untuk blogging, walaupun ada beberapa point berlegar dalam kepala untuk dijadikan entri.



Hujung minggu lepas, kami dikunjungi sahabat satu jabatan ketika di UM dulu, pasangan suami isteri Rahmat dan Naimah. Kali terakhir berjumpa ketika mereka hadir ke kenduri kami di Terengganu Oktober tahun lepas. Mereka sama seperti kami, menanti kehadiran 'orang baru' dalam keluarga pertengahan Julai ini. Insyaallah.

Menu saya bagi menyambut kehadiran mereka: Nasi ayam dan puding jagung sebagai hidangan makan tengahari. Alhamdulillah, berbaloi rasanya memasak, walaupun dalam keadaan penat bila melihat tetamu (err..termasuk suami saya) berselera menikmati juadah. Apapun, terima kasih pada mereka berdua atas ziarah. Mudah-mudahan membawa berkat ke rumah kami. Insyaallah, kami pula akan membuat kunjungan balas ke Putrajaya nanti.

Kami juga menerima kunjungan daripada Adik Nur, adik saya yang kini sedang menuntut di UM, tahun ketiga. Dan malam tadi, bagi meraikan adik yang datang, kami menikmati makan malam di Terminal Satay Zul, Jalan Teluk Sisek, Kuantan. Komen saya, rasanya memang marvellous!Lagi sedap dari sate kajang Hj. Samuri. Tak percaya? Jemput datang Kuantan, kita sama-sama rasakan kelazatannya (err..sebenarnya saya teringin nak makan lagi..huhuh).

Me and my sister

Muka lapar ke ni?

Sebelum...nyum..nyum..

Selepas....erkk, licin!

Sambil-sambil makan, kami buat kesimpulan kenapa Terminal Satay Zul ni sangat famous di Kuantan:

1. Of course sebab rasa satay yang sangat best, marvellous! Tak reti nak cerita macamana sedapnya..hehee
2. Lokasi strategik, tepi jalan, cuma parking agak limited
3. Pekerja yang murah dengan senyuman
4. Servis yang sangat cepat, tak sampai 10 minit order.
5. Harga berbaloi.
6. Ruang dalam restoran (dua tingkat) yang kondusif, kemas dan bersih.

Cubalah!
@ipin02

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 0 comments: Responses to “ Visit &Terminal Satay Zul ”

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar