Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

Menjelang KLIBF09

Written by Najibah Mustaffa on 10:20 PM

Assalamualaikum.

Sekadar catatan ringkas, menjelang Pesta Buku Antarabangsa 2009 @ KLIBF09, saya dan suami sudah merancang senarai buku-buku yang akan dibeli nanti. Hobi yang kami kongsi bersama - suka beli buku, walaupun koleksi buku-buku sudah memenuhi rak dan ada yang masih belum dibaca. Insyaallah, kami akan 'turun KL' pada 24-25 April nanti.



Novel ketiga bekas teman serumah sewa saya, Cik Ummu Hani yang manis, penulis yang berbakat besar dan berjiwa besar! Setelah nama saya ada tercatat dalam novel pertama beliau "Ladang Hati Mustika", kali ini nama saya dan suami diabadikan dalam novel ketiga beliau. Walaupun hanya sekadar nama (bukan melambangkan watak kami yang sebenar), kami terharu. Saya teruja untuk mengetahui kisah 'Om' yang pernah diceritakan oleh ummu kepada saya sebelum ini.

Walaupun saya dah lepas SPM, dan tiada adik atau saudara mara yang akan ambil SPM dalam waktu terdekat, saya nak beli juga buku ni. Sebab di sebalik resepi yang menjadi rahsia kejayaan Nik Nur Madihah ini, ada 1001 pedoman hidup yang boleh kita jadikan panduan. Mungkin boleh jadi 'modal' untuk saya bersyarah kepada pelajar-pelajar yang sering bermasalah di dalam kuliah.

Buku pertama Ustaz Hasrizal Jamil @ Abu Saif - Aku Terima Nikahnya telah saya khatam dalam masa tidak sampai satu hari. Sedikit sebanyak menjadi pedoman buat saya yang ketika itu masih dalam tempoh pertunangan, persiapan ke arah membina rumahtangga. Dan buku kedua ini, untuk kami yang telah menempuh alam rumahtangga, baru di 'semester pertama'. Banyak yang perlu dipelajari.



Dan, suami saya sangat teruja untuk membeli buku karangan Ustaz Pahrol ini. Dan, saya pun teruja untuk sama membacanya. Kerana, persamaan beliau dengan Ustaz Hasrizal, gaya bahasa yang menarik minat saya, dan olahan motivasi rumahtangga yang sangat menarik.

Ini yang terfikir dalam kepala dan akan masuk senarai. Yang belum masuk senarai banyak lagi.

@upin01


Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 0 comments: Responses to “ Menjelang KLIBF09 ”

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar