Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

4 Julai 2009

Written by Najibah Mustaffa on 11:35 AM

Assalamualaikum
4 Julai 2009: Hari penuh bahagia. Mudah-mudahan rahmat Allah selamanya menaungi kita.

Tahniah Mama dan Baba!
" Alhamdulillah, kami telah dikurnia puteri sulung pada jam 12.03 am di An-Nur, Bangi. Terima kasih atas doa. -Ramadhan Fitri ".

SMS yang masuk ke inbox saya pada jam 12.30 pagi ini membawa berita gembira. Saya yang agak susah untuk melelapkan mata, resah kerana memikirkan Dijah yang sedang 'berjuang' untuk bersalin lantas mengucap syukur.

Alhamdulillah, dimudahkan segalanya. Dijah bersalin normal. Kami mengharungi tempoh kehamilan bersama, berkongsi cerita, pengalaman dan tips-tips untuk menempuh saat yang mendebarkan ini. Terasa ukhuwwah makin erat. Dan, giliran saya pula selepas ini.

Tahniah Mama dan Baba!

Semoga Bertemu...
Selamat Ulangtahun Kelahiran ke-27 buat sahabat akrab - Siti Syazwani. SMS saya kepada beliau di subuh hari 4 Julai 2009:

" Saya doakan Allah mudahkan segala urusan awak, dikurniakan segala yang terbaik dalam hidup di dunia dan akhirat dan mengurniakan awak dengan lelaki soleh dan musleh yang bahagiakan awak sampai ke syurga. "

Dalam hati kecil seorang sahabat, saya mendoakan yang terbaik untuk 'the iron lady' ini. Semoga, Allah terus mengirim kekuatan buatnya.

Membesar Dalam Iman.
Hari ini juga, merupakan ulangtahun kelahiran adik bongsu saya (Muhammad Ikhwan) yang ke-10.

Adik, semoga membesar dalam iman. Besar cita-cita saya, agar adik yang satu ini menjadi ustaz dan hafaz al-qur'an, semoga menjadi penawar dalam keluarga dan syafa'at di hari akhirat nanti.

Teringat beberapa ketika dulu:

"Adik dah besar nanti jadi ustaz ye? " .

" Tak mboh! Adik nok jadi polis GERAK KHAS!"

Terasa geli hati. Adik saya memang peminat setia rancangan tersebut. Sehingga mempengaruhi cita-citanya..:-)

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 0 comments: Responses to “ 4 Julai 2009 ”

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar