Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

Cerita Hari ini

Written by Najibah Mustaffa on 12:04 PM

Belum Lagi...
Sudah 4 hari overdue. Lagi 2 hari 'masa kecederaan' yang tinggal, dengan harapan saya bersalin sebelum menyerah diri di HTAA pagi 22 Julai (Rabu) nanti untuk IOL. Nampak macam tipis je, sebab sehingga hari ni, saya tak rasa sakit yang major ataupun ada sebarang show. Baby nampaknya masih seronok berulit di alam rahim, masih enggan keluar menjengah dunia meskipun setiap hari ayahnya pujuk supaya keluar cepat. Kata saya pada abang: "sabar, belum masanya dalam takdir Allah untuk dia keluar..".

'House Manager'
Saya sudah mula bercuti dari kerja. Dan, sekiranya belum bersalin sehinggalah Rabu ini, saya masih ada 3 hari untuk menyelesaikan tanggungjawab sebagai house manager yang masih pending. Antaranya:

1. Iron baju dan seluar kerja abang sebanyak mungkin
2. Kemas 3 bilik di tingkat atas.
3. Packing barang-barang saya untuk dibawa balik berpantang di Terengganu nanti.
4. Double-check barang baby untuk bawa balik ke Terengganu.

Bersalin di Terengganu?
Pagi ni, ketika sedang menyediakan nasi goreng untuk sarapan, mak call. Mak mencadangkan saya untuk balik bersalin di Terengganu memandangkan due Rabu ini, masih sempat lagi untuk balik. Hmm, saya serba salah sebenarnya. Sebab abang nak sangat anak sulung kami lahir di Kuantan, jadi anak Pahang. Saya jelaskan kepada mak. Mak tidak memaksa. Katanya, bincanglah dengan abang, kalau abang tak bagi tak apa lah. Hmm...susah juga untuk meraikan permintaan dua-dua insan penting dalam hidup saya ini. Namun, saya perlu lebih meraikan hasrat suami bukan?.

WPU 464 Masuk Bengkel
Sudah sebulan lebih WPU (wira abang) tersadai di depan rumah. Tidak boleh start sebab masalah bateri. Dan pagi ni, dengan bantuan jiran, abang bawa kereta tu ke bengkel. Saya lega, sebab selagi kereta tu bermasalah, selagi itu lah abang not in a good mood bila teringat pasal kereta. Mujurlah ada WRB 8961, myvi comel tu untuk kami ke sana-sini. Moga-moga WPU cepat 'sembuh'.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 1 comments: Responses to “ Cerita Hari ini ”

  2. By ummuharith on July 22, 2009 at 6:08 PM

    alhamdulillah.. bah dah bersalin. take care, jg aqilah baik2..

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar