Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

He is leaving...

Written by Najibah Mustaffa on 4:30 PM

He is leaving..
To someone who shared
The biscuits..
The dirty work..
The deadlines…
The headaches..
And the FRIENDSHIP!

Saya perlu terus berdoa, agar Allah yang Maha Kaya memberikan saya kekuatan. Kerana Dia yang maha mengerti hati. Hakikatnya, saya belum bersedia. Namun, saya harus sentiasa ingatkan diri..”Allah knows better..”.

Inilah jalan yang telah Dia rencanakan untuk saya. Mungkin ada hikmah disebaliknya.

Buat Ustaz Wan, saya doakan langkah beliau terus dipandu Tuhan, semoga di luar sana, padangnya lebih luas untuk beliau memainkan peranan di gelanggang mu’amalat Islam. Kami masih dalam industri yang sama.

Hari ini saya hilang ’Tok Guru’. Dan saya harus akui hanya di akhir-akhir ini sahaja saya baru menemui keserasian bekerja bersama ’Tok Guru’ ini. Mungkin juga kerana baru akhir-akhir ini sahaja saya serius untuk berguru!

Selepas ini, saya perlu berguru dengan pengalaman yang akan ditempuh. Sebetulnya, ketika ini perasaan saya sangat berkecamuk. Terasa benar hilang pergantungan. Namun, saya sedar itu hanya bisik-bisik Syaitan. Saya kan masih ada Allah? Dialah sumber kekuatan. Semoga Dia memudahkan urusan saya dalam memikul tugas di Jabatan.

Najibah, berteguhlah! Semoga Allah merencanakan yang terbaik buat dirimu.

Semoga, pulang ke kampung hujung minggu ini menghadirkan kekuatan baru buat saya.

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 1 comments: Responses to “ He is leaving... ”

  2. By Anonymous on April 13, 2008 at 5:42 AM

    Assalamualaikum ust wan dah pi mana?

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar