Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

Kasih-NYA tidak pernah berubah

Written by Najibah Mustaffa on 11:56 AM

Tempias Kasih-NYA makin terasa dalam diri. Terasa diri ini begitu disayangi, dikasihi-NYA, dan seboleh mungkin, diri ini ingin terus hampir dengan-NYA.

Sepanjang usia meniti kedewasaan ini, terlalu banyak dosa hati dan perbuatan. Sedang amal ibadah masih ringan rasanya untuk ditimbang di neraca al-Mizan.

Dan, sepanjang takah usia ini juga, sering diri diduga ujian hidup. Ada ujian yang hanya menerpa ibarat angin lalu, hanya sekadar mengusik halus perasaan. Ada ujian yang hadirnya menggoncang perasaan, namun masih mampu dikawal dengan didikan iman. Dan tak mudah bila diuji dengan ujian yang menggugah prinsip dan pendirian, terasa ketika itu, diri tewas juga dengan lumrah kehidupan.

Namun, tidak pernah diri ini terasa ditinggalkan Tuhan. Walaupun acapkali berbuat dosa, jarang sekali bertaubat nasuha, diri ini masih berteman. Segala permintaan dan doa Dia kabulkan.

Allah ar-Rahman! Dengan sifat pengasih dan penyayangnya Tuhan, kita sentiasa dalam perhatianNYA. KasihNYA tidak pernah berubah, sepertimana berubahnya kasih dan cinta makhluk kepadaNYA.

Subhanallah.

Coretan ini membawa pesan pada diri:

“Najibah, perbanyakkanlah syukur!”

Ya Allah, terima kasihku pada-Mu, atas segala nikmat dan kurniaan yang melimpah ruah. Atas segala urusan yang telah Engkau permudahkan, pada segala ketenangan perasaan yang Engkau hadirkan, pada jalan yang terang bercahaya yang telah Engkau lorongkan. Alhamdulillah, puja dan puji hanya untukMu Allah.

Moga pada urusan yang mendatang, ada berkat dan rahmatMu menaungi.

Insan kerdil ini tidak mahu sendiri, semarakkanlah cinta kepadaMu dalam hati ini, cinta yang makin meneguhkan jiwa.

Kerana, aku tanpa cintaMu, ibarat layang-layang terputus tali!

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 0 comments: Responses to “ Kasih-NYA tidak pernah berubah ”

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar