Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

Kembali Bertugas

Written by Najibah Mustaffa on 12:04 PM

Assalamualaikum

Hari ini saya kembali ke pejabat seperti biasa, setelah bercuti selama 4 hari minggu lepas. Walaupun pagi tadi hampir-hampir saya 'kalah' dengan rasa sakit seluruh badan sejak semalam dan braxton hicks (false alarm) yang makin menjadi-jadi, ingin saja ambil MC. Tapi, saya paksa juga diri untuk ke pejabat kerana:

1. Ada beberapa perkara yang perlu diuruskan sebelum cuti bersalin.
2. Urusan hand over tugas kepada pensyarah baru yang menggantikan saya ketika cuti bersalin nanti.
3. Bosan duduk di rumah
4. Perlu ke private untuk dapatkan MC. Rupa-rupanya Govt. ni sangat susah untuk dapatkan MC. Bak kata suami, sakit sampai muka 'lusuh' pun tak dapat jugak MC.

Sampai di pejabat, ramai terkejut kerana saya masih belum bersalin. Sangkaan mereka, saya sudah bersalin!

Hmm..hari ini usia kandungan saya sudah 39 minggu 6 hari. Esok, appointment dengan doktor. Kalau ikutkan EDD dalam buku merah (bagi mereka yang check-up di klinik kerajaan), tarikh jangkaan bersalin saya adalah 15 Julai 2009. Namun, berdasarkan scan terbaru ketika usia kandungan 7 bulan, EDD saya ialah pada 23 Julai 2009.

Entah bila si kecil ni nak menjengah dunia. Yang pastinya, hati saya tenang-tenang sahaja, selepas sedikit cuak minggu lepas. Ya, siapa yang tidak pernah merasa tewas sebegini?. Namun, beberapa hari ini, saya tenang sahaja..menanti saat dan ketikanya bergelar ibu. Kerana, saya meyakini, tarikh dan masa kelahiran bayi saya sudah ada termaktub dalam perancangan Allah. Saya dan suami (juga orang lain mungkin) hanya perlu menunggu dengan sabar dan tenang.

Terima kasih pada sahabat-sahabat yang prihatin. berkongsi tips itu dan ini, dan buat yang bertanya khabar. Saya amat menghargai kalian. Dan, semua tips, doa, nasihat, semua itu berbekas di hati saya.

Sharing is caring!

Najibah
13 Julai 2009; 12.18 pm
Kuantan, Pahang

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 3 comments: Responses to “ Kembali Bertugas ”

  2. By Faiz Faiza on July 13, 2009 at 1:12 PM

    Just wish baby kuar last week, so fz blh jnguk kt marang..nevermind, janji selamat...

  3. By Mas on July 13, 2009 at 1:35 PM

    kak, mas rasa tak lma dh tu, smoga stiap detik akan stiasa dihargai..=)

  4. By SarhanahRosli (malas nk log in) on July 15, 2009 at 2:22 AM

    kak bah...esok luse da lahir la adek nur tuh..(wah, ngaku adek sdri...huhu)

    nak share tips2 ni nur x de..mklum la, umo bru setaun jgong, x mcm akak 2 org ats ni..huhu

    pape pun, nur doakan kak bah selmat melahirkan...ase baby tu mesti putih2 cerah mcm..... =)

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar