Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

Akhirnya..MEDELA SWING

Written by Najibah Mustaffa on 11:44 AM

Assalamualaikum w.b.t

Setelah berminggu-minggu buat research (as usual laa..) pasal breastpump. Macam-macam brand yang masuk dalam list untuk dipertimbangkan. Avent, Spectra 3, Ameda, Medela adalah antara brand yang famous dalam market, dan hasil bacaan di internet, komen dan review pengguna kebanyakannya bagus (tidak dinafikan ada beberapa kelemahan). Memanglah, kalau 1 pam tu tak ada langsung kelemahannya, kayalah tokey tu..orang duk cari pam dia saja lah..hehehe..

Dan sesuai dengan tahap kualiti pam yang berjenama tu, harganya memanglah mahal. Tapi berbaloi. Dalam hati nekad nak beli Spectra 3 selepas di recommend oleh Dijah. Berkobar-kobar sebab harganya mampu beli RM600 lebih kurang, datang dalam satu set dengan cooler bag, ice pack, bottle storage. Tapi setelah survey beberapa butik bayi di Kuantan ni, ada kedai yang tak jual spectra 3 sebab poor service (ni masalah deal dengan supplier la..), dan out of stock.

Then, ada satu kedai ni, tokey dia suggest brand Safety Plus. Lebih mahal dari Spectra 3, spesifikasi lebih kurang macam Spectra 3 (kata tokey tu dan cari kat internet), cuma kelebihannya extra quiet as compared to Spectra 3. Tapi, kena order. Tunggu punya tunggu dah seminggu lebih, tak sampai-sampai..saya fed-up! Tak boleh tunggu lagi dah, sebab stok susu dah menyusut. Risau.

Dan akhirnya, round bandar kuantan tengahari semalam dengan abang, jumpa satu butik bayi yang baru dibuka "The Momy and Baby Place"
.

Kedai orang Melayu (ni yang best ni..). Kakak tu introduce Medela Swing. Terus terbayangkan hairin sebab dia pernah guna medela swing ni dan suggest untuk saya pun guna yang sama. Tapi harganya..MAHAL!. Oleh sebab dah penat round dan pening kepala fikir pasal pam dan stok susu yang dah susut, belilah dengan harga RM665. Tapi beli pun confident la sebab memang dah baca review pengguna kat internet tentang medela swing ni. Very OK untuk daily use dan heavy duty. (Memang plan guna setiap hari pun..)

Then, tambah dengan cooler bag, ice pack (set of 3), storage bottle (8 pcs) dan buku panduan menyusu bagi ibu bekerjaya..jadilah RM775. Memang mahal, mahal sangat (bagi saya lah..) tapi fikir ini satu pelaburan untuk cari THE BEST PUMP TO GIVE MY BABY THE BEST MILK..:-)

Semoga dengan adanya set pam yang memudahkan saya untuk menyediakan 'makanan' untuk anak saya, maka Allah juga memudahkan hasrat saya untuk menyusu Aqilah sehingga umurnya 2 tahun.

** Jangan putus asa ketika pam susu walaupun dapat produce 1-2 oz je mula-mula tu...yang penting kena teruskan mengepam. Apply konsep supply and demand. Lama-lama nanti insyaallah boleh produce banyak susu.

** Setiap hari 'cari ilmu' tentang BF. Insyaallah, banyak nak share dalam blog ni nanti. :-)

** Nanti akan share my review tentang Medela Swing ni ye. Baru guna, tak leh nak komen banyak...



Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 1 comments: Responses to “ Akhirnya..MEDELA SWING ”

  2. By ummuhuraira on October 13, 2009 at 3:41 PM

    wah.. jeles.. jelesxpela.. saya gn Manual da origin je.. tp dah lama gak x pump.. smoga berjaya ye bah.

    BM is the BEST!!

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar