Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

Al-Fatihah buat Nurul Zalikah

Written by Najibah Mustaffa on 4:18 PM

Assalamualaikum.

13 November, Jumaat lebih kurang jam 1.30 petang, adinda, teman seperjuangan juga dianggap saudara sendiri, Nurul Zalikah Mohd Zan (Ika) telah kembali ke pangkuan Allah Rabbul Jalil setelah beberapa lama menderita sakit kanser darah.

Seorang yang sangat komited dengan perjuangan Islam di kampus, adik yang sering menjadikan senior sebagai rujukan dalam mengembangkan Islam di kampus melalui wadah PMIUM, tidak lokek senyuman dan gurauan manja, menyebabkan saya masih teringat-ingat wajah manis beliau. Sumbangannya pada perjuangan di kampus sudah tentu ada ganjarannya di sisi Allah. Beruntungnya beliau dijemput Allah pada hari Jumaat, sayyidul ayyam. Bebas dari seksa kubur.

Selesai sudah amanahnya di muka bumi. Dia sudah menepati perjanjian dengan Allah. Kita ini yang masih tinggal, juga akan kembali pada Allah sepertinya jua. Entah bila, entah bagaimana dan entah di mana.

Diri masih kurang amal, ibadah yang lompang di sana- sini, sering tewas menepis mazmumah yang merajai diri. Cukuplah kematian itu sebagai peringatan. Kita bisa dipanggil pulang bila-bila masa. Tanpa isyarat, tanpa pemberitahuan.

Al-Fatihah.



Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 0 comments: Responses to “ Al-Fatihah buat Nurul Zalikah ”

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar