Najibah's Weblog

Hidup ini terlalu singkat untuk dihabiskan dengan perkara yang sia-sia.

Link Worth

Hati Kata Rindu

Written by Najibah Mustaffa on 4:54 PM

Sungguh,

Kala ini..saya rindu untuk berusrah
Saya rindu untuk mendengar ceramah
Saya rindu untuk berhalaqah bicara tentang ummah
Saya rindu untuk berprogram

Saya tak ingin hidup ini berlalu begitu sahaja

Ya,
suami dan anak, juga keluarga adalah keutamaan saya
Tanggungjawab dan amanah yang tidak berbelah bagi

Namun,
Saya tetap rindu pada suatu ketika dulu
Saya pernah di gelanggang itu.

Terlontar di tempat baru
Sebegini lama saya mencari tapak untuk kembali

Ya Allah,
Mudahkanlah hasrat ini.
Untuk hidup berbakti.
Dan, setiap detik hidup ini dalam amalan jua.



Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book
  1. 5 comments: Responses to “ Hati Kata Rindu ”

  2. By Ninie on November 17, 2009 at 3:10 AM

    Amin..InsyaAllah..

  3. By Mas on November 17, 2009 at 8:04 AM

    Kak Bah dah masuk fasa lain, doakan kami plak ye...=)

  4. By syuhada' on November 17, 2009 at 9:47 AM

    akak..adda pon rindu saat tu..huhu..bolehkah kita mnjadi seperti dulu..

  5. By honey744 on November 29, 2009 at 1:37 PM

    Salam

    ada kelapangan, carilah dan pergilah usrah muslimat. dalam keadaan berkeluarga, membawa anak menyertai usrah adalah perkara biasa. anak pun akan ditarbiyah dengan usrah dan program yg kita ikuti.

    jangan jadikan anak sebagai alasan 'susahlah, ada anak kecil' seperti kebanyakan orang. kerana sebenarnya anak ikut acuan ibu bapa yang mendidik mereka.

    kalau kata susah, jadilah susah. boleh. jibah boleh berusrah dan berprogram. walaupun situasinya lain dari masa bujang2 dulu.

  6. By Najibah Mustaffa on December 1, 2009 at 4:16 PM

    Mas: Insyaallah..=)

    Syuhada: Yup, kita perlu mulakan semula

    Kak Hanifah: Syukran atas tawjihat kak..insyaallah, semangat yg hilang dicari pulang!

Perjalanan hidup ini sebentar cuma. Manfaatkan masa sepanjang usia. Tempatmu sebagai anak, jadilah anak yang solehah. Tempatmu sebagai isteri, jadilah bidadari yang membahagiakan suami. Tempatmu sebagai ibu, berusahalah menjadi ibu mithali mendidik generasi rabbani. Tempatmu sebagai insan..jadilah manusia yang berbakti.. Dan sudah pasti, tempatmu sebagai hamba kepada Tuhan yang menciptakan, sedarilah...KITA INI HANYA DI TARAF HAMBA. Carilah seberapa banyak bekal untuk dibawa pulang..ke sana.

Islamic Calendar